Monday 29 August 2011

TERLANJUR MASA SAHUR (>~<)

28 Ogos 2011,aku,mak,abang n abg apis bersahur kat rumah KERENTINA at TELUK INTAN.. mak aku bangun awal untuk mmasak and then aku,abang n abang apis bangun stelah mak aku kejutkn kitorang... kitorang makan,makan and makan kat dapur tanpa tahu-menahu jam pukul berapa masa 2... kitorang makan sambil berbual..mase tengah makan tu,kitorang ade dengar azan.. n mak aku pon tanye "azan subuh ke tu?" Abang aku dengan yakin menjawab, "Tak,tu azan sahur". mase kitorang makan tu jiran-2 senyap jer..xde suare langsung..  Lepas bberapa minit,kitorang dengar makcik jiran kitorang berkumur..n mak pon tanye lagi "orang sebelah ni amik air wuduk ker?" Abang pon dengan selamber jawab "tak,die tengah gosok gigi sbb lpas makan"..  mase kitorang makan pencuci mulut iaitu buah tembikai n manga..abang rase laen macam n rase xberapa yakin.. last-2 abang pegi ruang tamu tgok jam,lambat lagi tapi sebenarnye jam kt ruang tamu 2 mati n die cepat-2 tgok jam kt handsetnye... rase-2 nye jam da pukul brape?? JAM DA PUKUL 6.15AM..giler lambat kan... mase abang tgok  jam pukul brape aku n mak mkn manga n aku sempat tanye soalan bodoh kt mak aku, "Mak,kalau da lambat camner,mak? Orang nk telan manga ni ker OR luahkan balik?" blom sempat mak aku jawab,abang datang ke dapur dengan buat muke terkejut.. aku tengok muke abang aku,aku terus luahkan balik manga tu...risau kot... lepas aku tgok jam pukul berape aku gelak besar.. smpai ngah gosok gigi pon sambil gelak..aritu mmg first time aku melambat-2kan bersahur sampai pukul 6,15 aku lambatkn..haha..mase 2 mmg aku n mak aku rase cam tercekik je sbbnye mase 2 xminum air kosong lagi.. Kami skeluarga hnye mmpu tawakal je la pose kitorng ni.. Bak kate abang aku "biler bulan ramadhan je mase kiter pose mesti kite ade ter'kureng pnyer". bile diingat-ingatkn balik msti aku akn gelak sendirian. :DD

No comments:

Post a Comment